Tuesday, August 7, 2007

mediodías quemantes

hoeveel keren, liefde, hield ik van je zonder jou te zien
en misschien zonder aandenken,
zonder je blik te herkennen, zonder je aan te kijken.
In tegengestelde streken, op een brandende middag
was er enkel het aroma van de granen die ik liefhad.

hoeveel keren, liefde, kwam ik je tegen
en hield ik van je zonder dat ik het wist,
zonder je te herkennen,
een betekenisvolle blik, een geboeide houding.
Een gedachte die net iets langer blijft kleven
maar niet genoeg om meer te zijn.

Ik kan mijn armen slaan rond elke jongen die ik tegenkom
en kikkers kussen
en draken verslaan
maar als de liefde de andere kant opkijkt...
(dan heeft niemand daar wat aan)

(eerste vijf regeltjes, van Pablo Neruda)

4 comments:

klaproosje said...

laatste vijf regeltjes, heerlijk waauw :-)

Anonymous said...

Mooi, zeer mooi.

Anonymous said...

O, wat een mooie verderzetting van Heer Pablo!
Net de blogwereld ontdekt... En daarbij meteen jouw herkenbare teksten..
Ik zal hier af en toe nog eens langskomen :) If that's oké by you!
Groetje van Miss M.

http://missem.wordpress.com

Anonymous said...

Ken je toevallig ook 'No te quiero sino porque te quiero...' ofte Soneto LXVI van Neruda? Eén van m'n lievelings...