Tuesday, October 28, 2008

verkeren

(21-3-08)

Er is een kaper op mijn zielenkust,
en dan is er geen rust meer
geen rust
meer

ik moet eerst kalmeren,
zijn achteloosheid accepteren,
alvorens over te gaan tot impressioneren
door
kleren te combineren,
mijn ogen te accentueren,
snel en gevat te reageren

ik moet
afspraakjes arrangeren
het ontbreken van antwoorden verteren
hem gewoon compleet negeren

en verder ook, té veel ontberen
hem vereren
honderd-en één dingen uitproberen
anderen imiteren
mezelf corrigeren

en vaak genoeg eens redeneren
om me te realiseren
dat ik eigenlijk niet hou van speculeren,
of vreemde gedachtenkronkels tolereren,
of mezelf te moeten relativeren

Om zijn gevoelens te manipuleren
moet ik goddomme veel te veel analyseren

om uiteindelijk
toch niet
te verkeren.

2 comments:

Anonymous said...

Licht dit is echt EXACT hoe het soms gaat... You never walk alone in these matters :-)

Anonymous said...

Dit stukje heb ik liever dan dat vorige. Als ik het goed heb, gaat het een beetje over hetzelfde: onbeantwoorde twijfels, tot nergens leidend geflirt, even durven, en dan weer niet. Veel te herkenbaar.

Y.