Tuesday, January 15, 2008

kauwgom

Ooit las ik dat sjieken tijdens het leren de hersenen stimuleert. Dat in het achterhoofd delegeerde ik ma om achter een heel zakje Lidl-sjieken te gaan, want ik had vandaag heel wat hersenstimulatie nodig. At 8 this morning begon ik er aan. Wanneer de smaak eruit was spoog ik hem in een boogje in de richting van de vuilbak en stak een nieuwe in mijn mond. Nu zijn we 12 uren (waaronder 9 blokuren) later en is het zakje leeg. En mijn buik broebelt. En dat hóór je ook.

Bovendien gaat er niets zo slecht samen als versgeperst fruitsap met kauwgomsmaak.
Bovendien heeft N. een barbieroze wc-dekselmatje hangen, waardoor het onding niet blijft open staan.

Maar gisteren at ik zure hosties. Wel zestig, toonde de verpakking mij, en dat in tien minuten tijd. (Bij het tandenpoetsen bloedde mijn tong.)

3 comments:

Bram said...

Kauwgom stimuleert inderdaad de hersennen tijdens het studeren, maar na een tiental krijgen die smakeloze ondingen een laxerend effect. Die waarschuwing heb ik toch ergens op een of ander pakje kauwgom gelezen. Vandaar het geborrel in jemaag.

Daniel Struyf said...

Als je mij toestaat, beschouw ik zure hosties als een pleonasme ;-)

Anonymous said...

Tandpasta en fruitsap, da's echt heel erg vies. ;)
xx